Wybrano wariant W3.2 dla budowy nowego odcinka DW 502 w Rybinie – powstanie nowa przeprawa mostowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku ogłosił zakończenie Etapu I prac nad dokumentacją dla inwestycji pn.:
„Budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 502 wraz z przeprawą mostową, omijającego zabytkowe mosty zwodzone w Rybinie”.
Po szczegółowej analizie przedstawionych rozwiązań technicznych i środowiskowych wybrano wariant W3.2 jako najkorzystniejszy do dalszego opracowania. Wariant ten uzyskał najwyższą ocenę w analizie wielokryterialnej, obejmującej m.in. aspekty ekonomiczne, środowiskowe i komunikacyjne.
Nowy odcinek DW 502 – który wariant wybrano?
Do Etapu II prac projektowych skierowano wariant W3.2. To krótsza trasa nowego odcinka DW 502 z przeprawą mostową typu zwodzonego, omijająca historyczne mosty w Rybinie.
Wariant zakłada budowę:
-
nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 502,
-
mostu zwodzonego jako nowej przeprawy przez rzekę,
-
układu drogowego omijającego zabytkowe mosty w Rybinie,
-
bezpiecznego i efektywnego połączenia drogowego w regionie Żuław.
Dlaczego powstaje nowy most w Rybinie?
Celem inwestycji jest:
-
odciążenie zabytkowych mostów zwodzonych w Rybinie,
-
poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego na trasie Mikoszewo – Nowy Dwór Gdański – Stegna,
-
wzmocnienie dostępności komunikacyjnej Żuław Wiślanych,
-
stworzenie nowoczesnej infrastruktury, przygotowanej na rozwój turystyki i transportu.
Co dalej? Etap II i procedura środowiskowa
W kolejnym etapie planowane jest:
-
przygotowanie dokumentacji do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
-
wykonanie map sytuacyjno-wysokościowych do celów projektowych,
-
rozwinięcie pełnej dokumentacji technicznej wariantu W3.2.
Po uzyskaniu decyzji środowiskowej inwestycja będzie mogła przejść do etapu projektowania wykonawczego i realizacji.
Nowa inwestycja drogowa na Żuławach – kluczowe znaczenie dla regionu
Budowa nowego odcinka DW 502 w Rybinie to jedno z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych na Żuławach. Modernizacja układu drogowego z nową przeprawą mostową poprawi płynność ruchu, wesprze rozwój turystyki oraz ochroni cenne zabytki techniki – historyczne mosty zwodzone.





































